måndag 31 maj 2010

Bara vi som visste

Även om jag trivs med att leva ensam så finns det ändå vissa saker jag saknar då & då. Speciellt nu när sommaren är på ingång, man slänger av sig alla tjocka tunga vinterkläder, hoppar i en liten klänning & ger sig av ut i solen. Det är så härligt att bara promenera runt i stan, glida in på en uteservering, besöka olika marknader, eller gå en skön runda i skogen & andas in alla dofter av blommor & sommar.

Det mysigaste jag vet är att då få hålla min älskades hand. Det får mig att känna en stark samhörighet, ett lugn & en trygghet. En lycka strömmar runt i min kropp & det är ett starkt tecken för kärlek för mig.


Kände att det väckte starka känslor till liv i mig..
Jag & M brukade alltid hålla varandra i handen & då & då tryckte någon av oss lite lätt, stötvis tre gånger den andres hand & genast kände man gensvar genom att få tre tryckningar tillbaka samtidigt som ett leende bredde ut sig över våra läppar. Dessa tre tryckningar betydde "jag älskar dig". Där gick vi tillsammans & gav varandra kärleksförklaringar oavsett var vi än var utan att behöva säga något...det vara bara vi två som visste..det var vårat hemliga språk & det var ingen annan än vi som kände till det..

6 kommentarer:

  1. Mmm.. härligt det där.. :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är det! Hoppas att jag snart får uppleva det igen :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag förstår det.. för vem vill inte uppleva den där känslan.. :))

    SvaraRadera
  4. Haha ja det vill vi nog alla :)

    SvaraRadera
  5. Mysigt!!! Vill också!

    SvaraRadera
  6. Ja men ska det vara så svårt att få det där då?
    Hmm..tydligen.

    SvaraRadera