söndag 30 maj 2010

Alltså..

..har man inget snällt att säga så är det väl bättre att hålla käften rent ut sagt?

Fattar inte varför vissa måste trycka till andra..
Men det fyller väl alltid nån funktion att vara elak mot någon annan om man själv inte mår så bra!
Men mår man verkligen bättre av det då?
Ja kanske för stunden men knappast inte i långa loppet. Börja vara lite ödmjuk kanske? Någon charmkurs eller helt enkelt bara skaffa sig lite förståelse för hur andra tar emot det elaka som de slänger ur sig. Hade de tyckt att det var så kul om de själva blev utsatta för verbala kränkningar? Förmodligen hade de då bara svarat att det hade runnit av dom som vatten på en gås! Bullshit säger jag. Dra den om Rödluvan också! Eller också gömmer dom sig bakom orden "Men jag var ju bara ärlig". Men se till att välja vad du ska vara ärlig med då. Vet man med sig att det kan såra så bör man tänka om.
Det kanske är så att det hade runnit av om någon sagt nåt elakt till dom, men då glömmer dom iaf bort en viktig sak: Alla är vi olika & blir berörda på olika sätt av olika saker.

Att vara bitter, missunnsam & alltid leta fel på andra människor verkar vara en oerhört tråkig egenskap. Men det är väl så att de ska behöva må ännu sämre eller kanske t.o.m råka ut för något för att de ska fatta. För att de ska bli mänskliga & sluta med att bete sig som svin!

Nu var det inte jag som blev utsatt idag men det gör ont även i mig när någon i min närhet blir ledsen över vad nån klumpig fan sagt!

3 kommentarer:

  1. Åh fy fan!
    Stackare...
    Du måste vara försiktig, inte INTE INTE träffa någon hemma hos honom första gången.
    Kunde ju slutat hur jäkla illa som helst!!

    Träffas alltid första gången på ett fik med folk omkring dig, det skyddar väl inte helt, eftersom en annan personlighet ändå kan visa sig när man träffas på tu man hand första gången.

    Men jag tror inte de värsta galningarna har det tålamodet.

    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Ooops, kommenterade under fel inlägg.
    Men det räknade du nog ut själv :)

    SvaraRadera
  3. Haha ja det fattade jag :)

    SvaraRadera