söndag 2 maj 2010

Hur göra?

Har mkt kontakt med en kille på FB som jag festade mkt med när jag var yngre. Vi var med i samma "gäng". Jag har alltid tyckt att han har varit underbart jädra rolig men något annat har aldrig funnits. Jag misstänker att han är lite intresserad av mig & han e väldigt gullig utan att antyda något.

Vi har skojat lite om att vi ska träffas, käka middag, dricka vin & lyssna på gammal musik från den där tiden då vi festade ihop.

Det hade varit superkul, men jag är LIVRÄDD för att han ska tro nåt, att han kanske skulle försöka sig på ett närmande eller nåt. Jag hatar verkligen att säga nej!
Jag skulle aldrig göra nåt mot min vilja men jag tycker det är jobbigt att snoppa av någon dels för att jag inte vill göra personen ledsen & dels för att jag inte vill att den ska tycka att det blir pinsamt.

Detta är något jag pratade mkt om med min terapeut. Det hon sa var att det är bättre att säga nej direkt istället för att utsättas för att behöva göra det fler ggr. Det har hon rätt i, men åh...

Kanske helt enkelt ska strunta i att träffa honom??

3 kommentarer:

  1. Varför ska du strunta i det? Om du tycker om honom som person och vän så är det väl klart du ska träffa honom! Jag förstår ditt dilemma på ett sätt, men om han tar för givet att du är intresserad som mer än som vän är det ju lite hans problem! Så länge du inte uppmuntrar honom eller flirtar så gör du inget fel!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har nog rätt. =)
    Jag flirtar inte men när han skickar en kram så sänder jag en tillbaka, men det är mer hyffs än flirt.
    Tycker bara det är trist att man alltid ska behöva fundera i dessa banor..man kan ju faktiskt bara vara vänner..som du redan vet.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, men tyvärr verkar många killar inte se det så.. Men de som uppskattar enbart en kvinnlig vän ska ha en stor eloge :)

    Kram

    SvaraRadera