måndag 3 maj 2010

ADHD

Jag & pappan till mina barn var hos psykologen idag för att höra vad hon kommit fram till ang vår son. Han hade fått göra olika tester för att se hur begåvad han är. Han låg på de flesta tester som genomsnittet. På en del låg han över medlet & på några under. Hon kunde inte sätta någon diagnos på bara de testerna men hon kunde misstänka en ADHD-problematik. Därför kommer hon att skicka en remiss till BUP där de kommer göra en grundligare utredning på honom.

Usch, kände att jag blev väldigt ledsen när jag satt där dels för att jag har sett att han har haft svårigheter & dels för att han fått mycket skäll för saker som han kanske inte har kunnat styra över. Han är impulsiv & tänker inte efter alltid. Jag kände att jag tyckte så synd om honom...lilla killen som själv inte vet varför han gör en del saker " det bara blir så" säger han.

Känns tungt nu...

4 kommentarer:

  1. *kramar om*

    Man är ju så rädd om sina barn.

    SvaraRadera
  2. Tack vännen :)
    Ja & jag är orolig för att han ska hamna snett, inte kunna kontrollera sina impulser som många ggr inte är så kloka..han kanske börjar självmedicinera med droger när han blir äldre...finns ju massor som kan hända (även utan ADHD med såklart)...mycket tankar nu..

    Kram till dig med

    SvaraRadera
  3. Det var ju inget kul att läsa :( Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att det ni kan göra är att uppmuntra honom och försöka förstå vad han går igenom! Är övertygad om att ni fixar detta tillsammans!!

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  4. Tack fina du! =)
    Ja vi måste fixa detta, finns inga andra alternativ. Lilla killen!

    Kram

    SvaraRadera