måndag 10 maj 2010

Vilken syn

Har jobbat natt några nätter denna veckan. Jag har då haft hand om en 3 veckor gammal bebis. Jag har matat & bytt blöjor. I torsdags natt såg jag att hon hade blåmärken på både kinderna men tänkte att det säkert kom ifrån sugklockan som användes då hon föddes. Fick sedan reda på att pappan hade gjort dessa blåmärkena!!!

I går när jag kom till jobbet sa personalen vid rapporteringen till mig att kolla extra noga när jag bytte blöja om jag kunde se några skador på hennes kropp.

Åh fy vilken syn som senare mötte mig när det var dags för första blöjbytet. Den lilla lilla söta bebisen var full av blåmärken på båda benen fram & bak, även skinkorna var alldeles blåa. Några av blåmärkena såg ut som bitmärken!!??

Aj vad det gjorde ont i mig. Stackars lilla vännen...jag undrar just hur ont det hade gjort att få de där märkena. Usch vad mycket vidriga människor det finns. Hur kan man ens komma på tanken att skada sitt barn på detta sätt?? Nej det är för mig en gåta. Jag fick sån lust att bara kasta av mig kläderna, hålla henne nära mig i famnen för att hon skulle få känna den där viktiga närheten, lite kroppskontakt & kärlek. Men jag valde att "bara" låta henne ligga i min famn samtidigt som jag försiktigt smekte hennes sammetslena lilla huvud. Hon tittade på mig med sina stora vackra oskyldiga ögon, sög så gott på sin napp & till slut somnade hon..

Vilken oerhört tragisk start i livet denna underbara lilla tjej har fått!!

3 kommentarer:

  1. Men j-a idiot!!! :( Fast jag antar att det blir för mkt för ett barn själv att ta hand om två andra barn... Skicka bebisen till mig!!!! Jag vill ju ha en!! :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag ville tagit med henne hem..sååå himla söt & go!

    SvaraRadera
  3. Men du har ju redan tre... jag har ingen :)

    SvaraRadera