tisdag 18 maj 2010

Weekend

Jag & några kompisar tänkte unna oss en weekendresa någonstans. Så nu har jag & en av tjejerna fått i uppdrag att kolla runt på några olika alternativ. Men oj det finns ju massor. London, Paris, Prag, Milano, Rom eller kanske bara en tur till vår huvudstad. Det som jag röstar för just nu är Rom & sen kommer Paris på andra plats. Hmm ska försöka sälja in idén om Rom till de andra. Men måste ha mer på benen innan jag tar till min försäljartalang! ;)

Så nu ska här forskas..

Känner att jag plötsligt blivit lite kulturell..
Haha var t.o.m på konstutställningen ":And there was light" för några veckor sedan. Var riktigt intressant & faschinerande att få se många av originalverken av Leonardo da Vinci, Michelangelo och Rafael som man innan bara har hört talas om. Blev också uppslukad av att höra historien om hur intelligent framför allt Da Vinci var, se alla hans uppfinningar som han redan på den tiden kom på. Jag skulle gärna vilja fördjupa mig mer i den italienska renässansen eftersom jag blev tagen av historien av den revolutionerande tidsepoken. Men det får bli en annan gång när jag inte har så mycket annan påtvingad litteratur som jag måste igenom.

Kanske därför jag vill till Italien..vem vet..

Undrar vad som har hänt med mig?? Jag måste ha slagit i huvudet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar