torsdag 13 maj 2010

Jag = en verklig såpa

Nästan alla mina vänner är antingen gifta eller sambos. Men jag känner ingen som helst avundsjuka på deras liv. Det är väldigt skönt för annars kan jag IBLAND vara sån som längtar till det jag inte har. Är jag sambo vill jag vara singel & är jag singel så vill jag vara sambo. Men inte nu! :)

Det däremot några av mina vänner sa till mig härrom dagen var att de var avundsjuka på mig!

"Du lever ett så spännande liv, med dejtande hit & dit och du kan göra precis det som faller dig in. Varannan vecka har du dina barn & veckan därpå är du helt fri, Det måste ju vara det optimala."

Jag höll till viss del med. Det är otroligt skönt att kunna göra vad jag vill, när jag vill & med vem jag vill. Och ja, nu när jag inte längre lever med mina barns pappa & kan ha mina barn varje dag året om så är det bara att gilla läget och göra det bästa av det. Hade jag fått välja hade jag hellre haft barnen jämt. Men nu har jag accepterat sitsen & jag kan njuta av mina barnlediga veckor.

Min ena kompis fortsatte:

- "Jag lever på sätt & vis på dina galenskaper. Det är via dig jag får ta del av hur kul det kan vara att vara singel. Så fortsätt dejta, gärna många & glöm inte att delge mig alla tokigheter. Jag längtar efter att få höra om vad du gjort för du har alltid nåt nytt att berätta. Du är min verkliga såpa."

Haha tur jag kan roa någon utan att anstränga mig speciellt mycket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar