tisdag 1 juni 2010

Härliga härliga morgon

Hoppade upp tidigt & åkte iväg för att få min sköna bindvävsmassage.

Älskar att köra bil när det är fint väder ute. På med solglasögonen, trycka lite extra på gasen & bara njuta av musiken som strömmar ur högtalarna. Kan nog föstå känslan av frihet som många beskriver när de är ute & åker motorcykel. Får en liknande känsla av att köra bil. Började på trafikskola för 10 år sen för att ta MC-kort men blev med barn så jag la det på hyllan. Kanske dags att ta tag i det igen..

Väl hemma tog jag mig en lagom promenad till affären i solen. Himlen var alldeles klarblå & jag kände doften av syrén & nyklippt gräs. Det var fortfarande lugnt & stilla, storstadsstressen hade ännu inte riktigt tagit sitt grepp om människorna & jag kunde njuta av att vara ensam där jag gick. Jag kände mig lätt i sinnet, tänkte att jag faktiskt har det riktigt bra men att jag borde bli duktigare på att stanna upp & glädjas åt alla små saker som finns omkring mig. Pausa lite, andas normalt & ta till vara på det där som får mig att må bra.

Nu ska jag sätta på kaffe, hoppa in i en kall uppiggande dusch & göra mig klar för det som står på schemat. Med en sån här start på morgonen så kan det inte bli annat än en underbar dag! :)

2 kommentarer: