tisdag 18 maj 2010

Gymet är en rolig plats att studera folk på

När jag står där på löpbandet & kutar som en dåre med hög musik i lurarna så rensar man hjärnan väldigt bra & jag orkar hålla ut längre än annars när jag känner frustration över något, som idag. Då finns det ingen hejd på lusten, vill bara bli av med allt, bli så trött att hjärnan förhoppningsvis tar en paus resten av kvällen.

Det jag också hinner med är att se hur folk beter sig på gymet & vad vissa håller på med. Ett par stod & tjafsa om något & de såg inte ut att kunna lösa dispyten på plats. En annan tjej som tränade tillsammans med sin kille önskade nog med hela sitt inre att de varit någon annanstans för hon var mest intresserad av att pussas med honom hela tiden vilket killen inte såg så bekväm ut med. Hon blev sur för att han inte mötte upp henne & delade samma intresse just då. Annat är det väl när de e ensamma, kan man hoppas. :)

Lite längre bort stod en kille i stringsandaler & lyfte så tunga vikter att han fasen höll på att glida ur sina bra träningsskor. Flinade lite för mig själv & följde hans envishet tills han inte längre orkade.

På sidan om mig stod en kille & flåsade i takt med svettlukten som pulserade ut under hans håriga armhålor. Åh snälla människa använd DEO! Känner man inte själv hur man luktar? Jaja cred till honom iaf för att han sköter om sin hälsa på andra sätt än att just minimera sin otroligt fräscha doft. ;)

Sen har vi ju de där killarna som man undrar om de är där för att träna eller spela med sina muskler framför speglarna. De ser faktiskt ganska komiska ut & man kan riktigt se hur de hormonstinna pojkarna stirrar lite besvärat på grannen i fall denne verkar ligga inne med liiite mer muskler än de själva. :) Bara att träna vidare (& kanske skita i speglarna & göra det ni ska).

Två andra som jag iaktog tillhörde den där gruppen människor som tycks vara mobilberoende. En kille satt & cyklade så öronen var alldeles rödglödgade men nog sjutton kunde han samtidigt sköta en sms-konversation helt utan problem. Duktigt! Inget fel på simultankapaciteten där inte. ;) När dom vill så kan dom!
Den andre sprang nog 53 ggr & svarade i sin mobil & fick avbryta den övning han just då höll på med. Haha är det inte bättre att köra på utav helsike & sen gå hem & babbla i telefon istället för att bara hafsa ihop något som ska kallas för ett pass på gymet? Ja han kanske trivdes med det, stresstålig som få. :)

Sen finns det alltid några "supertanter" där som jag fasen blir impad på. De har den där fulla gym-munderingen på sig i form av sportbehå, märkeslinnen, byxor i material som andas åt alla håll & kanter plus att de har såna där coola handskar utan fingrar på. De har då koll på läget. ;) Jädrar i vad de kör på. Hade inte pallat en av de övningar de kör med så tunga vikter. Där står jag på avstånd & beundrar dom & springer lite snabbare för att känna att jag nog inte e så dååålig trots allt. ;)

Sen har vi ju lilla mig, men jag lämnar över till någon annan att redogöra för hur jag beter mig. Kanske tycker folk att jag är den knäppaste av alla där. Men det bjuder jag isf på. Bara jag får min älskade träning!!

Ja mycket roligt kan man se även i ett gym som egentligen är en ganska tråkig ytlig miljö! Jag trivs dock i den miljön ännu & vem vet, kanske är det jag som studsar in där om 20 år lika cool som de där supertanterna. Men handskarna tror jag att jag skiter i! :) Så cool lär jag aldrig bli!

Skämt åsido men jag har ett mål iaf & det hoppas jag att jag om några månader har uppnått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar