lördag 29 maj 2010

Lite balsam för själen

Har haft en underbar dag med mina älskade söner. :) Vi har myst, ätit godis & åkt inlines tills vi nästan stupade.

Efter de somnat så tappade jag upp ett varmt skumbad, satte på fin musik, tände ljus & hällde upp ett glas vin. Jag la på en skön värmande ansiktsmask med doft av chokladfudge & vanilj & skrubbade kroppen med en peeling av papaya.


Där låg jag länge med slutna ögon & bara njöt. Njöt av lugnet, värmen, alla dofter & de vackra texterna i musiken. Jag tänkte på framtiden & jag kände mig inte speciellt stressad. Det som har varit det har varit, imorgon är en annan dag, men just nu är det bara nuet som finns och man måste göra vad man kan för att mjuka upp tillvaron på bästa sätt. Ska man orka när man har en liten svacka så måste man få ha lite lyx även om det bara är i form av ett bad.

Mmm, det var balsam för själen & alla mina sinnen är för stunden tillfredsställda..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar