tisdag 18 maj 2010

Känslomässigt förvirrad

Läste idag på en kompis blogg. Upptäckte då att mitt mitt ex kommenterat ett inlägg där. Eller nej han hade skrivit ett meddelande till mig..

IL: ett år nu..
Get the f out of My heart and head...
Pls :(


Jag blev både arg, ledsen, förrvirrad & glad..

Arg för att han alltid sagt till mig att det är fult att fortsätta hålla kontakten med sina ex om man har en ny kille/tjej. Så gör han så själv nu. Visst han kontaktade mig inte, men han vet mycket väl att jag läser på den bloggen & det var därför han skrev där. Han går ju helt mot sina principer. Varför har får han lov att göra så men ingen annan? Jag har väl inte precis gjort något för att få stanna kvar i hans hjärna eller i hans hjärta? Så vad e det jag ska vara snäll med?

Ledsen blev jag för att han gjorde sig påmind för att det faktiskt sätter min värld lite i gungning. Saknaden & längtan bubblar någonstans långt därinne i mig. Vilket jag egentligen inte vill erkänna. Men han hade nog ett svagt ögonblick på fyllan så det var nog inte för att vara elak. Men mig gör det bara illa & jag tror att han vet att det ställer till det känslomässigt för mig. Jag ringde ju honom för ett tag sen när datorn spelade mig ett spratt & även då kände jag att jag saknat honom mer än jag trott. Men dagarna gick vidare & saknaden bleknade.

Förvirrad för att jag inte kan förstå mig på vare sig honom eller mig själv..jag är ju över & förbi men ändå blossar det upp känslor som jag inte trodde fanns.
Men å andra sidan så känner man väl alltid något oavsett vem det än är som hör av sig efter lång tid.

Glad blev jag för att han uppenbarligen tänker på mig då & då fortfarande. Men vad spelar det för roll?? Så denna lilla glädje ska jag snabbt omvända till likgiltighet!

2 kommentarer:

  1. Det är alltid omvälvande när någon hoppar in i ens liv igen, trots att man tagit avstånd.. ungefär som Blind-dejten gjorde för mig.. usch och fy.. men för min del kom han ju till mig.. som tur e så vet han inget om min blogg.

    SvaraRadera
  2. Ja det väcker både en hel del känslor & tanker till liv! :(

    SvaraRadera