söndag 9 maj 2010

Ärlig??

Hade ett långt samtal en kväll med mina barns pappa. Han ville ringa & bolla lite saker ang hans nya tjej. Jag lyssnade såklart på vad han hade att säga & jag gav honom råd.
Jag blir glad av att han anförtror sig åt mig. Han ställde upp så mycket på mig då jag var bedrövligt djupt ner i skiten så om jag kan hjälpa honom ibland så gör jag gärna det.
I vilket fall som helst så pratade vi om hur pass ärlig man ska vara mot människor. Han är väldigt ärlig, lite för ärlig ibland & det var just det han undrade över. Det hade visat sig nu att hans nya inte riktigt kunde ta hans ärlighet trots att han inte sagt nåt speciellt som kunde ha varit känsligt.

Jag svarade honom att jag tyckte att han skulle fortsätta vara ärlig för det är sån han är. Jag själv uppskattar människor som är ärliga, man behöver inte undra vad de tänker, man vet vart man har de & det är lätt att umgås med sådana personer. Sen kan man ju välja VAD man är ärlig om. Man kanske inte behöver vränga sitt tidigare sexliv för ens nya partner & man får känna av vad som är relevant eller inte att vara ärlig med.

Tänk om fler hade kunnat vara såpass ärliga, vad mycket analyserande och oro man då hade sluppit..

2 kommentarer:

  1. Fler killar som ditt ex!!! Hälsa honom det från mig!!! Så jävla trött på alla som säger en sak men gör en annan och då har man ändå frågat dom om de verkligen menar det de säger!! PUCKON!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Mer ärlighet & mindre falskspel!

    SvaraRadera