söndag 27 juni 2010

Någon som testat att färga av håret?

För några år sen gjorde jag tabben att ta fel märke på min mörkbruna hårfärg. När jag färgat det & tog av mig handduken såg jag att håret nästan var svart! Det var ju kul.. Nu har jag sedan dess använt samma färg för att jag tycker att det är så fult med utväxt men nu börjar jag tröttna.
Dessutom har jag fått höra många kommentarer om att jag nog är en "rocker". Det skiter jag väl i men det hade varit kul att vara lite ljusare igen.

Slängde i lite slingor förut & det blev okej, men jag hade behövt ett paket till.
Åh, nu kan jag inte bestämma mig..ska jag slinga mera hemma, gå till en salong & färga av håret eller slinga det där eller ska jag helt enkelt färga det mörkt igen??

Färga av det är ju ett jäkla jobb som nog dessutom kan komma att behöva göras flera gånger & sen får jag tona över i en brun nyans då det ofta blir orange(t). Jag kommer bli skallig på kuppen..

Vilka bekymmer en söndagkväll på jobbet :)

6 kommentarer:

  1. Det är nästan alltid bättre att göra en större förändring på en salong. Men du behöver inte färga av det. Gör lite mer ljusa slingor i och gör fler efter hand istället för att göra det jätteljust direkt. Fint med lite slingor nu till sommaren.

    Det gjorde jag förra sommaren och trivdes jättebra. Ångra nästan att jag gjorde det mörkt till hösten igen :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för rådet :)
    Ja det e väl lite så jag tänker med. Inte riktigt så slitsamt för håret heller. Jag får fundera tills på onsdag då frisören hade en ledig tid. :)

    Du är jättefin i ditt mörka & säkert var det lika bra med slingor i. :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack vännen :o)

    Hoppas du får ne tid snart och kan göra dig lite sommarfin!

    Kram

    SvaraRadera
  4. :)
    Jag har färgat av det lite idag & det blev ganska bra måste jag säga. Men nja det där mörka är nog jag trots allt. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag hade mörkbrunt (nästan svart) och var för snål för att ljusa upp det på salong. Gjorde en "hättslingning" med ultrablonda slingor. Lät hättan vara kvar när jag sköljde ur och la sedan i guldblond färg på slingorna. Blev kanon.

    SvaraRadera
  6. Tack Marre för tipset! :)
    Så är nog bra att göra. Jag har innan tagit bort hättan & aldrig blivit nöjd då slingorna blivit gula. Har efter det färgat hela håret.

    Ska testa detta! :)

    SvaraRadera