onsdag 9 juni 2010

Är jag ett psykfall då?

Pratade med en granne som berättade att hon ville flytta ifrån vårt fina område. Hon saknade "ghetto-känslan" som fanns där hon innan bodde.

-Ja men du vet när man kan gå ut på gården i morgonrock & tofflor, osminkad & jävlig utan att grannarna ringer psykjouren & ber att de ska spärra in en. Så e det ju här ju, man blir ju klassad som en dåre om man får för sig att gå ut så".

Oj tänkte jag, då måste jag ha haft tur som inte blivit inspärrad än då. Jag stolpar ju t.o.m upp till affären i bara pyjamasen, fett hår & med sminket hängandes under ögonen ibland.

Lite konstigt egentligen för att vara jag, för är det nåt jag inte vill så är det att visa mig i det där skicket. Men som alla vet, nöden har ingen lag & inte fasen behöver man bo i ghettot för att kunna visa upp sin mest oattraktiva sida.
Det går alldeles utmärkt även här! ;)

4 kommentarer:

  1. tjena! jag vet hur "A" ser ut... linnékillen... råkade hitta honom på en dejtingsida..... samma bild....

    SvaraRadera
  2. Hahaha... tror att Varför vara perfekt hittade honom på samma sida som jag hahaha :)

    Och Julia... va fan, nu är jag besviken, menar du att inte grannarna har ringt polisen när de sett dig springa runt i pyjamasen? :)

    Det hade varit rätt roligt om ditt nästa inlägg varit att du åkt polisbil för förargelseväckande beteende ;)

    Kram på dig sötis!

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Jag satt faktiskt häromdagen nere på torget i Hooden och väntade på att Christine skulle bli recondad och mös i solen medans jag tittade på alla olika typer av sköna avslappnade människor. Gillar alkade typer som åker trehjulig elmoppe med *en* krycka nerstoppad i en hållare till lokala krogen. Tuffa killarna var också väldigt fina med sina små pitbullvalpar som dom satt och gullade med ;)

    SvaraRadera
  4. Varför vara perfekt:
    Ja han håller bara till på den sidan numera sa han. Hoppas han inte får napp för han e ju helt ding! Schysst kropp men han kan ju byta huvud!

    Åse: Ja det var ju där du såg den bilden med. Blää!
    Haha jag trror jag ska sluta springa runt i pyjamasen nu då. Man vet ju aldrig om ödets ironi snart slår till. ;)
    Har än så länge aldrig åkt polisbil & tänkte nog försöka undvika det lite till.

    Terje: Haha ja man kan se mycket skoj! Det är riktigt kul att spana på folk. När jag var i London var det en av favvosysslorna, sitta i hotellfönstret & kolla in alla människor. Finns verkligen alla sorter. :)

    Tur de kan bli män genom sina hundar gossarna. ;)

    SvaraRadera