måndag 21 juni 2010

Vad handlar det om?

Att blanda in sina barn i saker som de inte har med att göra gör mig riktigt illa berörd.
Varför ska en vuxen människa hindra sitt barn från att ha människor omkring sig som inte är skadliga för dom bara för att man själv inte kan hantera det? Nej det förstår inte jag.

Ja jag pratar om mitt ex. Hans dotter bad mig lägga till henne på FB & det gjorde jag. Trodde inte att det skulle medföra några som helst åsikter från hans sida. Men tydligen var det något som inte passade för hon fick inte vara vän med mig där.

Nu vet inte jag hur hon ställer sig till det hela men jag tycker att det var himla löjligt. Jag är ju inte precis en människa som skulle göra henne något illa eller utnyttja situationen på något sätt. Jag bryr mig inte det minsta om vad han gör eller med vem han gör det. Jag önskar honom all lycka i framtiden både med kärleken, familjen jobbet eller vad det nu må vara. Han är ett avslutat kapitel i mitt liv & jag hyser inga "såna" känslor för honom längre. Jag vill att han ska vara lycklig för det tycker jag att han är värd trots att inte vi var ämnade för varandra, vilket jag har har varit ledsen för men nu har släppt.

Visst så pratade vi om honom igår men jag sa till hans dotter att hur det än var mellan oss så älskade jag honom väldigt mycket & att jag tycker han är en underbar människa på många sätt så att prata illa om honom det vill jag inte.

Men uppenbarligen tog det skruv att hon hade hälsat på mig. Kan han inte istället vara glad för att jag tycker om hans dotter, vill henne väl & låta det vara bra så.

Jag vet att dom ibland inte drar jämnt som alla föräldrar & barn, men jag vet hur mycket hon tycker om sin pappa & att hon inte pratar illa om honom för att vara dum.

Jag blir faktiskt ledsen när han stryper vår relation som vi knappt inte har. Att han inte vill ha med mig att göra är väl en sak & det vet jag ju väldigt väl. Men att bestämma över om vi ska få hålla kontakt eller inte det tycker jag går utanför hans bestämmanderätt.

Är det för att hans nya skulle bli sur så tycker jag det är fånigt med. Vuxna människor som vi alla är vet väl att det finns personer ifrån ett liv man levt innan man träffats & vad har det för betydelse? Bara för att hans dotter har kontakt med mig så innebär väl inte det att vi skulle vilja ha med varandra att göra.
Men uppenbarligen så är det där med barn & deras känslor inte så viktigt med tanke på hur hon har valt att göra med sina egna. Vilket helt & håller övergår mitt förstånd. Men det har inte jag med att göra så jag säger inget mer om det.

Men nej jag köper inte att det var för hans nya sambos skull för en vän till honom la till mig härromdagen & nu har han tagit bort den kompisen från sin FB. Så uppenbarligen är jag fortfarande ett känsligt ämne trots att han har gått vidare, har storslagna planer med henne & till och med har tatuerat in hennes namn på sin arm. Men det är väl i dessa lägen det är så bra att kunna blocka folk på FB. Han kan väl blocka mig där & även blocka mig från hans tjejs sida. Svårare än så är det ju inte!!

Men nej nej bestäm det också då då. Jag ska inte stå med öppna armar när hon kommer till Göteborg nästa gång, jag ska inte erbjuda henne att sova över istället för att köra 30 mil mitt i natten, jag ska inte lyssna på henne i fall hon skulle behöva prata utan jag får väl strunta i att svara om hon kontaktar mig då.

Eller nej förresten! Den människan är inte jag. Det är ju inte barnen som valt att de vuxna ska gå skilda vägar utan dom får så snällt anpassa sig efter det som sker. Har man en gång levt tillsammans som en familj så tycker jag att man ska fortsätta hålla kontakten eller ställa upp för barnen om det är vad dom önskar. Så det tänker jag fortsätta göra. Jag tänker visa henne min kärlek & omtanke om hon behöver den någon gång då & då. För hur det än är så älskar jag henne för den hon är & jag har ändå varit en del av hennes liv i några år & det kan inte jag bara sudda ut sådär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar