tisdag 8 juni 2010

Har saknat henne

För flera år sen så ställde jag min cykel hos barnens farmor. Idag fick jag tummen ur att hämta den.
Det var kul att se ex-svärmor igen. Minns inte när jag såg henne sist men det måste varit ungefär ca 4 år sen.
Hon var sig lik, go & glá som vanligt & det kändes som om vi fortsatte samtalet där vi sist avslutade det. Vi fikade i ett par timmar & tiden bara rusade iväg. Vi hade mycket att prata om som alltid.

Jag kände hur mycket jag hade saknat henne. Hon var ett otroligt stöd för mig många gånger & hon hade alltid kloka råd att komma med.
Det är synd att det automatiskt när man separerar från någon blir att man också bryter med så många fler. Men hon tyckte vi kunde träffas oftare. Vi bor ju bara 10 min promenadavstånd från varandra.

Jag har innan henne aldrig riktigt haft nån svärmor, ja inte efter henne heller för den delen. Min första killes mamma var inget att hänga i granen. Pratade dålig svenska & drack en hel del. Den andre var en riktig "sup-ut" den med & den sista jag hade, hade jag inte. Hon var inte speciellt delaktig i exets liv. Hon tyckte dessutom inte om mig, utan jag var tydligen konstig.

Så barnens farmor räknar jag som den enda riktiga svärmodern jag haft & hon betyder fortfarande massor för mig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar