onsdag 30 juni 2010

Jämföra sig med ex eller exens nya

Jag har alltid varit nyfiken på mina killars ex. Har velat se hur de sett ut & gärna också veta hur de är som personer.

När jag träffade mina barns pappa så visste jag att hans ex såg bra ut & många sa att hon var lik Agneta Sjödin.
En kompis till mig kände henne lite & vi visste att hon jobbade på en krog i stan så ett & tre bestämde jag & kompisen att vi skulle ta en tripp till just denna krog. Jag ville ju spana lite på henne. Haha fan va fånig jag är.

När vi kom dit så såg vi henne, men bara på håll. Efter en stund fick hon syn på min kompis & kom då fram till vårt bord & hejade. Hon tittade på mig, sträckte fram handen & presenterade sig. Oj jag blev stum men fick stammat fram ett namn som inte var mitt.
Ja jag fick se henne ordentligt kan man säga & hon var söt men inte nåt märkvärdigt.
Sen släppte jag henne..

Samma sak är det när jag separerat från de killar jag haft. Jag blir lite nyfiken på deras nya tjejer.
En kompis skickade ett sms till mig idag & skrev: Haha snacka om att ditt ex har bytt ner sig!

Tyckte jag var lite roligt & faktiskt så håller jag med henne utan att för den sakens skull tycka att jag är nån vidare skönhet! ;)

Mmm det känns bra! Bitchen har talat!

9 kommentarer:

  1. Haha, men visst är det skönt att veta att man är 'snyggare' än de nya? Det är en liten liten ego-boost, och det känns på nåt barnsligt sätt som om man "vunnit", haha. Jag är helt med på vad du menar ;o)

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror vi är många som känner så men få som vågar säga det högt.
    Haha jag vann alltså ;-) Härligt!

    SvaraRadera
  3. Av det jag läst i din blogg, verkar du vara en egocentrisk person. En person som helt går upp i sitt eget bekräftelsebehov och blankt struntar i att din framfart sårar eller krossar andra.
    Du raggar på upptagna män och ursäktar det med att det är upp till dem och det är bara sex.
    Att det på andra sidan sitter en förkrossad människa och får sitt liv förstört. Det är bara värt en axelryckning.

    Du kanske inte vet hur det är att blivit drabbad av otrohet, men det vet jag.
    Så ni kan sitta där och hi hi'a åt varandra och tycka att "tjejer kan"
    Som jag ser det, så vann ditt ex som slapp dig!

    Skärp dig!

    /Louise

    SvaraRadera
  4. Haha.. herregud.. vem har inte gjort så???
    Idag är det ju oxå rätt lätt att hålla koll på andra människor.. *L*

    SvaraRadera
  5. Louise: Vilken blunder att använda ordet "axelryckning". Det har jag hört allt för många gånger. Men jag står för att jag gillar bekräftelse å sen behöver inte jag ansvara för vad de upptagna männen gör mot sina kvinnor. Det är deras val om de vill tänka med hjärnan eller pitten!!
    Egocentrisk? Vem har gett dig tolkningsföreträde?
    Du har rätt i en sak iaf, mitt ex ska tacka sin lyckliga stjärna att han slapp mig! Min framfart sårar ingen för som du vet, det man inte vet har man inte ont av!! :-)
    ha en fin dag!

    ia: Alla tror jag :-)

    SvaraRadera
  6. Ord o inga visor - oinloggad30 juni 2010 kl. 20:47

    Men hjälp, vad var det för påhopp av 'Louise'..?

    Bättre att lägga krutet på att gå på de otrogna svinen till män, än på kvinna som uppenbarligen är attraktiv och intressant som bara är sig själv. Det är männen som skall bära korset, som går dit pitten pekar.

    Ha själv varit föremålet för såna "män". Och nej, jag har inte heller haft dåligt samvete, det är mannen/killen som skall ha dåligt samvete - inte jag. Är man singel har man inga förpliktelser mot någon, man kan inte gå omkring med samvete åt alla andra - det får de sköta själva.

    SvaraRadera
  7. Ord: Jag vet inte vad det var för påhopp..men jag tror "Louise" i själva verket är nån helt annan. Någon som blev rasande över kommentaren om nya tjejen.

    Ja varför ska vi få skit för att männen inte kan vara trogna? Men det finns alltid folk som tycker så mycket om precis allt. Och det får dom såklart göra, men dyk på den som är den riktigt "skyldige" istället.

    Klockrent! Samvetet får männen dras med själva, det tänker inte jag göra.

    SvaraRadera
  8. "Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra".
    Du behöver inte vara männens samvete, bara vara lite solidarisk mot andra kvinnor.
    Så enkelt är det.

    SvaraRadera
  9. Ja men Anna då kliver jag gladeligen in i helvetet då!

    SvaraRadera