lördag 12 juni 2010

Typiskt

För ett tag sen när jag sprang på en granne så berättade han att han skulle separera. Tråkigt tyckte jag men det var ett gemensamt beslut & han var glad.

En kväll fick jag ett ryck & började tapetsera mitt kök. Men jag hittade inte kniven så jag lånade en av honom. Dagen efter knackade han på och frågade om jag behövde hjälp. Men nej jag var redan klar. Han frågade om jag ville dela en flaska vin med honom till helgen men det kunde jag inte & jag hade heller ingen lust.

Wow, han är intresserad, sa en kompis.

Neeeej svarade jag, han känner sig väl bara ensam.

Några dagar senare sprang jag på honom igen & han sa till mig att jag skulle komma till honom och äta middag, för äta måste jag ju iaf & då kunde vi lika gärna äta ihop.
Okej sa jag, det blir bra.

Jag ringde kompisen igen & hon frågade om jag var nervös som skulle på dejt.

Dejt? Det e la ingen dejt..

Men det var det tydligen. Grannen sa när vi hade ätit & vi drack kaffe: Oj va längesen det var jag dejtade & så böjde han sig fram & kysste mig.

Jag satt där som ett UFO & fattade ingenting...

Jag avrundade ganska snabbt & gick hem, fortfarande förvånad...vart fasen kom detta ifrån??

Han mailade mig & sa att han var intresserad & sa att det var väldigt onödigt att sova ensam då vi faktiskt bor grannar.

Jag frågade när han hade blivit intresserad av mig, vi har ju bott grannar i över 5 år.

"Det har jagt varit länge, har tittat på dig & fantiserat om hur vi hånglat i tvättstugan"

Hahaha ja så kan det vara..

Han är egentligen ganska snygg men nej det är nåt som stör mig med honom. Typiskt..aldrig vill man ha den som vill ha en.

För några veckor sen sprang vi ihop utanför & han sken upp som en sol. Senare mailade han mig & skrev att han önskade att han fick se sin granne oftare då han alltid mår så bra då han ser mig. Han skrev att han fortfarande tyckte om mig & var intresserad...

Idag ringde han på..åh det e ju bara jobbigt..ska man behöva stå & glo i tittögat som en pensionär när det smäller i ytterdörren nu då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar