måndag 28 juni 2010

Säg som det är eller knip igen

Jag kommer på mig själv med att måla upp mitt liv runt "C" just nu. Helt vansinningt när det inte blir mer än såhär.
Jag kollar ofta mobilen, det kan ju kanske ha kommit ett sms. Jag planerar redan nu vad jag ska ha på mig på fredag då vi ska ut. Det kan ju hända att han hör av sig & vill ses. Alltså inga höga klackar.
Jag funderar på vilka veckor jag kan träffa honom, de veckorna jag inte har barnen. Kan nästa vecka men sen har jag killarna i tre veckor utan en helg mitt i.
Men varför öht tänka i dessa banor? Han är upptagen, han är inte intresserad OCH JAG VET att det aldrig kommer bli vi, vilket jag heller inte vill. Eller ljuger jag när jag säger så? Vill jag ha honom ändå nånstans? Nej jag vet fasen inte..men att jag tänker på honom ofta det gör jag, inget att försöka säga nåt annat om.

Kanske han är ett substitit för en annan man även denna gång. Kanske det är han som ska få mig att släppa vakten, precis som han fick mig att släppa exet lite mer för ett halvår sen. Ja, jo nog sjuttan kanske han fyller en bra funktion i mitt liv ändå denne "C", fast kanske inte den funktion jag allra helst vill att han ska ha.

Jag tycker bara det är så konstigt..jag hade för mitt liv aldrig sagt såna saker som han säger till mig om jag bara ville ligga med en kille. Jag hade försökt få det jag ville utan att få det att låta som om vi skulle få en fortsättning tilsammans. Varför sylta in sig med massa dravel om saker man ska göra ihop längre fram? Att han ger mig komplimanger kan jag mer se som ett sätt att få mig i säng, men inte allt det andra. Jag menar jag & vakten vet ju att vi bara ses för en sak, sex. Visst vi kommenterar varandras utseende & talar om hur attraherade vi är av varandra. Men vi pratar aldrig om saker vi ska göra ihop. För det vi vet vi båda att vi inte ska heller. Men är det så att "C" inte vågar stå för att han bara vill ha sex med mig, tror han att jag försvinner då? Tror han det så tror han ju iofs bara rätt. Men i förlängningen leder ju bara detta som han håller på med att jag inte kommer vilja ha med honom att göra mer så då kanske det är lika bra att säga vad han vill ha ut av mig eller helt enkelt bara knipa käft.
Låter som om JAG inte har nån talan i detta, det har jag. Förra gången var det jag som avslutade. Men anledningen till att jag inget säger nu är för att jag faktiskt vill vara honom nära trots att jag vet att det även denna gången, om det nu skulle bli något, hade blivit jag som förlorat i slutändan..

2 kommentarer:

  1. du är så typiskt kvinnlig helt enkelt... haha*
    Det är just så här vi gör.

    SvaraRadera
  2. Haha ja det är väl så antar jag. Men måste kvinnligt vara korkat då? Ja tydligen när det gäller såna här saker ;)

    SvaraRadera