söndag 25 juli 2010

&&&&&&&&&

Visst kan jag reta mig på folk när dom skriver ett mail eller sms utan punkt, kommatecken, stor bokstav eller annat.
Jag har själv svårt för vissa saker när jag skriver. Men en del grejer gör jag av ren lathet.
Var inne en snabbis på Spraydate igår och då var det en kille som kontaktat mig. Han verkade gullig men han inleder mailet med: Vill bara ge dig ett tips då jag ser att du använder "&" som ett "och", det är helt fel. Det gör man bara när man exempelvis skriver namn som Kalle & co..." Så skrev han ett jädra utlägg om det.

Jaha och?? Som om jag inte hade fattat det då och det var ju inte vidare smart att försöka "ragga" på det sättet. Jag gillar att använda "&" men det ska jag genast sluta med då!

3 kommentarer:

  1. Hahaha ja han skullen man ju gärna vilja få en dejt med, NOOOT!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag har en kompis som när jag messar med henne måste vara noggrann med att stava ordentligt, annars påpekar hon det (även mail) t.e.x *är* istället för *e*... *mig* istllet för *Mej*

    SvaraRadera
  3. Petti: Neej, verkligen inte. Jag tackade honom för kursen & bad honom vara någon annans svenskalärare. :)

    Tears: Haha ja det e, oj, ÄR bäst att du skriver korrekt. ;)

    SvaraRadera