söndag 25 juli 2010

Helt slut

Jag har haft barnen i tre veckor i sträck nu. Eller nästan, pappan hade dom förra helgen. Det har varit skoj och vi har haft roligt, mysigt och fullt upp.
Men OJ!! vad trött jag är känner jag.

Jag beundrar verkligen alla mammor och pappor som har sina barn på heltid. Trots att jag i början av vår separation "sörjde" att jag bara skulle få se barnen varann vecka så var jag tvungen att gilla läget. Men det tog lång tid innan jag kunde göra saker utan dom och faktiskt njuta av det fullt ut. Jag insåg att om jag bara hade suttit hemma och stirrat i väggen så hade jag ändå inte fått ha dom mer hos mig.
Så nu njuter jag, roar mig och bara slappar då jag är "barnledig" och jag ska inte sticka under stol med att det faktiskt ska bli skönt att få lite egen tid nu ett tag.

Fast det är väl så, hade jag haft dom på heltid så hade jag fixat det såklart. Men man hade väl varit helt utmattad i perioder. ;)
Var många som sa då vi fick tvillingar och jag var hemma med alla tre: Hur klarar du det? Verkar ju jättejobbigt."
Ja det var det också, men det fanns liksom inget val. :)

Barn är underbara och jag älskar mina killar men det går i en rasande fart från morgon till kväll. Inte alltid morsan hinner med ;)

4 kommentarer:

  1. Hur gamla är dina barn? det har jag glömt att fråga :)

    SvaraRadera
  2. Jag har tre pojkar, en på 9 och två på sex år. :)

    SvaraRadera
  3. Man lär sig leva med alla situationer man hamnar i.. ibland tar det bara tid att vänja sig.. =/

    SvaraRadera
  4. Ja jag antar att det är så :)

    SvaraRadera