torsdag 22 juli 2010

Mardrömmar

Min ena lillson drömmer nästan varje natt mardrömmar & då går han även i sömnen.

Det är ganska läskigt..

Han tittar på mig men ändå rakt igenom & säger: "Jag vill ha min mamma" så går han runt i lägenheten & letar efter mig.

Jag säger att det är jag som är hans mamma men "nej, jag vill ha min mamma" svarar han samtidigt som svetten lackar & ett par tårar trillar på hans kinder.

Nyss kom han upp & irrade runt & ställde sig på en stol i köket & tittade ut genom fönstret. Han la sig i alla sängar & sa till slut: "Jag är rädd för honom som du vet alltid brukar plocka löv"

Jag kommer ihåg ifrån när jag var liten att jag alltid tänkte på en hemsk sak innan jag somnade. Jag gick upp & var livrädd men kunde inte förklara för mina föräldrar vad det var jag tänkte på.
Än idag tänker jag ofta på detta men kan fortfarande inte förklara..hur många gånger jag än försökt om än så bara för mig själv...

4 kommentarer:

  1. Men usch va otäckt.. *ryser*

    SvaraRadera
  2. Ja det är det...att han inte ens känner igen mig.. :( Tar säkert 15-20 min innan han "kvicknar" till..

    SvaraRadera
  3. Stackare :( Men är han inte trött om dagarna då? han kan ju inte få den sömnen han behöver heller :(

    SvaraRadera
  4. Nej det är han faktiskt inte & så det är tur :)

    SvaraRadera