lördag 24 juli 2010

Jag är 2 veckor sen

Ja jag skulle haft mens för två veckor sen men den har inte kommit ännu.

Det verkar som om den börjar bli mer oregelbunden igen.
När jag & barnens pappa försökte få vårat andra barn så hade jag vääääldigt lång tid mellan menstruationerna. Allt mellan 35-70 dagar. Snacka om att det var svårt att tajma ägglossning. Av ren utmattning så kontaktade vi Carlanderska som startade en utredning på oss. Det visade sig att jag inte producerade tillräckligt med hormon som gör att äggblåsorna mognar. Jag fick hormontabletter & vår läkare höll stenkoll på mig i en månad för att se om dosen jag åt var lagom. Det var den sa han, för det han såg var att ETT ägg höll på att mogna. Det tog sig inte den månaden utan efter tre. Då hade jag släppt TVÅ ägg & 8 månader senare kom våra goa tvillingar.

I alla fall så kanske min kropp nu igen tappat fart med det där hormonet. Fast nu kan jag tycka att det är ganska skönt. Att ha mens var 70:de dag är ju inte så dumt! :) Trots hormonfel.

FAST skulle jag vilja ha fler barn nån gång så är det ju inte så bra..då är risken/chansen för tvillingar stor igen kanske och hur underbart det än var så var det också väldigt jobbigt. Men som sagt jag är klar med barn. :)

2 kommentarer:

  1. Man ska aldrig säga aldrig... ;-)

    SvaraRadera
  2. Så sant så..jag säger aldrig "aldrig" *s*

    SvaraRadera