söndag 15 augusti 2010

Skällde ut honom

I helgen har kompisen och hennes dotter varit hos oss. Igår blev dottern arg och fick sig ett utbrott när vi satt ute på gården. Kompisen försökte få henne lugn men det var döfött. Jag såg att hon blev stressad över att dottern skrek och gapade och hon sa till henne att vara tyst innan någon skulle komma ut och säga till henne.

Efter några minuter öppnades ett fönster på tredje våningen och en kille tittade ut och säger med en tyken jävla uppsyn:

"Tror ni kanske att ni kan gå in med henne så hon kan gapa och skrika där? Vi sitter nämligen och tittar på tv med högsta volymen på och vi hör ändå inte vad dom säger."

Jag trodde inte mina öron och fick helt kortslutning i hjärnan..men efter några sekunder blev jag så tvärilsk så jag skällde ut idioten efter noter. Flytta för fan från stan då ditt pucko och sätt dig i en liten byscha i ödemarken om du inte pallar att höra en unge gapa!!

Typiskt en sån där redig fan säkert som kan ALLT vad gäller barn även om han inte har några själv ännu.

Men visst kan man bli störd över olika saker men det hade väl räckt att han markerade med att dra igen fönstret med en smäll?

Ibland tappar man verkligen hakan!!

8 kommentarer:

  1. Bara för att man bor i stan eller i en lägenhet så har man inte fritt spelrum att väsnas och störa sina grannar. Många verkar tro det.

    SvaraRadera
  2. Det ÄR tillåtet att ha en åsikt om barn trots att man inte har några egna. Jag lovar.

    SvaraRadera
  3. Nej det vet väl jag också, men när ett litet barn gråter så kanske man kan ha liiite överseende. Hade inte sagt nåt om hon gapat länge men det var bara några minuter.

    Jag vet också att man får ha åsikter om barn fast man inte har några egna, precis som man FÅR ha åsikter om allt annat. Men det är många gånger som vuxna utan barn är experter och sen tar tillbaka det dom tyckt när dom väl får egna. Du, jag tror dig utan att du behöver lova nånting!!

    SvaraRadera
  4. Det var det DUMMASTE jag hört... "så har man inte fritt spelrum att väsnas och störa sina grannar"

    Fritt spelrum???? Det verkar som Anonym tror att detta var något din väninna PLANERADE???... Som om man VILL att ens ungar ska gapa och skrika?????

    En följdfråga är då... Har ANonym egna barn??
    Troligen inte...

    Om man ser en förälder som skiter fullständigt i att ens barn gapar och skriker.. VISST... men man ser rätt snabbt om föräldern försöker... så kan man fan ha lite mer vett än den snubben i fönstret. För det är helt okey att grannarna har åsikter.. men det finns bättre sätt att påpeka att det stör.

    Nej... jag hade reagerat precis som du när du skällde ut honom.. jag hade gjort precis likadant!

    SvaraRadera
  5. Håller med dig, så jävla korkat sagt!!

    Hon tyckte ju att det var pinsamt och höll på att sjunka genom marken när det faktiskt var en som sa till..men inte fan trodde hon att nån skulle göra det trots att hon sa det till dottern.

    Hade tyckt att tillsägelsen hade varit befogad om det ofta var gap och skrik, men EN gång?? Nej, jag står fast vid att han är en idiot!

    Haha nej säkert är anonym en sån där redig sak UTAN barn! Just wait and see!

    SvaraRadera
  6. Vafan, man kan tyvärr inte hjälpa alla gånger om ungen skriker, så enkelt är det. Som Ia sa - det är ju knappat som om din vän PLANERAT att störa grannar och hon försökte faktiskt få tyst på sitt barn.

    Tycker folk är lite väl överkänsliga ibland och inte har tillräckligt med överseende. Jag har inga barn och kan själv tycka det är grymt jobbigt när man hör barn skrika i tid och otid MEN det betyder inte att jag inte har en viss förståelse för att det ibland helt enkelt inte är förälderns fel. Tycker också det hade räckt om han bara stängt fönstret. Man behöver fan inte vara otrevlig.

    Skulle också blitt förbannad, så bra där :)

    SvaraRadera
  7. Jag kan själv ibland tycka att det är jobbigt med ungar som gapar, speciellt då jag inte har mina egna. ;) Men jag skulle för mitt liv aldrig göra som min granne.
    Jag hade nog sagt något om ungen hade en korkad förälder som var elak men då handlar det plötsligt om nåt helt annat.

    Nej om han nu var tvungen att yttra sig så kunde han väl gjort det på ett bättre sätt. Hoppas han kommer skämmas nästa gång jag springer på honom.

    SvaraRadera
  8. Ja herre gud... jag kan oxå bli irriterad om det är mycket liv.. t.ex i affärer.. ungarna vrålar hejvillt och föräldrarna "uppfostrar" med att nonchalera ungens skrik.. DÅ blir jag irriterad med.

    SvaraRadera