måndag 16 augusti 2010

Där dök Lincoln upp

I fredags fick jag ett sms av "Lincoln" som undrade om jag var ute.
Men nej det var jag inte. Han frågade om jag ville hänga med ut på lördagen men eftersom jag hade barnen så kunde jag inte det.

Han är snygg, har en pumpad kropp och är ganska rar men det räcker inte.
Han har inga ambitioner i livet. Han jobbar svart på ett ställe där han inte trivs men gör inget åt situationen utan bara gnäller på att det är tråkigt. Han säger att det aldrig händer nåt skoj och han lever mer eller mindre i sitt garage.

Alltid när han hör av sig så är det jag som får se till att konversationen inte dör ut och sånt tycker jag inte om. Han frågar knappt något om mig och säger jag inget så blir det tyst. Då brukar han ta till "ja så är det" flera gånger.

Hur intressant är det på en skala att prata med en "sån"?

Nu loggade jag in på FB-chatten där jag annars nästan ALDRIG är och han började direkt skriva. Men nu tänker inte jag "sköta snacket" denna gången..

2 kommentarer:

  1. Svaret e mucho enkelt: LÄNGST ner på skalan. Det är sånt som får en att inse att utseende verkligen inte är allt.

    SvaraRadera
  2. Precis! Vill ju ha annat än en snygg förpackning! Så tack å hej! ;)

    SvaraRadera