söndag 8 augusti 2010

Bus, grillning och mys

Har haft en underbart rolig helg med barnen, en kompis och hennes dotter. :)

Igår möttes vi upp på Lek & Buslandet där vi stojjade i tre timmar. Tror nästan att vi mammor hade roligast. Vi åkte rutschkanor, spelade basket, åkte trampebil, körde lite innebandy och skjöt bollar med kanoner på varandra. Än så länge är barnen i den åldern att dom inte skäms över oss. Men det lär väl komma snabbare än man anar. ;)

Vi alla var genomblöta av svett när vi lämnade stället och senare även av regn. Det bara vräkte ner i stan men vi hade bestämt att vi skulle grilla vid havet så den planen höll vi fast vid.

När vi kom fram till Hällsvik var det strålande sol och helt vindstilla. Ungarna kastade sig i plurret medan vi satte igång grillen och lagom när dom kom upp igen så var maten klar.

Jag och kompisen parkerade oss på en filt efteråt och barnen satte fart mot vattnet igen. Det var så himla mysigt! :)

Det tyckte barnen med för rätt som det var så kröp min ena lille kille upp i mitt knä och gosade in sig och sa som Madicken (tror jag det är):
"Idag känner jag livet i mig mamma"

När vi kom hem runt 20.30 så fortsatte vi mysandet med chips, dricka, godis och några öl till mammorna.

I morse sov vi länge allihop och dagen har gått i lugn takt, precis som söndagar ska göra. :)

Barnen har nu åkt till sin pappa, vännen och dottern har åkt hem till sig. Jag sitter uppkrupen i soffan med levande ljus, lycklig över mina fina barn och mina goa vänner. Men helt klart känns det lite ensamt..men veckan går fort, på fredag kommer dom igen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar