onsdag 20 oktober 2010

Sightseeing och shopping

I morse när jag vaknade stod "sonen" (kärlekens alltså) och tittade på mig. God morgon sa jag och frågade vad han gjorde. "Jag kollar på dig och har gjort länge nu" svarade han. När jag frågade varför han inte väckt mig sa han "Nej jag väcker inte tjejer". Sötis :)
Kärleken ringde mig och sa att sonen inte vågade väcka mig och hade bett honom att ringa mig. Självklart får han väcka mig.
Jag hoppade upp och åt frukost med honom och jag packade med matsäck då han skulle ha idrottsdag. Vi skojade och skrattade och han är supergullig på alla sätt.
Igår när han gick till skolan frågade han om jag ville vinka Hejdå från balkongen så det gjorde jag såklart.

Idag när han gick så tackade han för att jag hjälpt honom och sen säger han: "Du vinkar väl som vanligt från balkongen va?"

Klart jag gör sa jag och skrattade, som vanligt, jag har gjort det en gång innan. :)

Nu har jag precis kommit in från en härlig PW i det kalla friska vädret. Jag hittar inte så bra så jag gick helt enkelt rakt fram i 40 min, hamnade nästan på Liljeholmen. Där vände jag och gick "hem" igen. Kändes som om jag fick lite koll på i vilka riktningar några olika ställen ligger nu. Var nog bra det här. Kanske ska jag vara lite mer våghalsad i morgon och inte bara gå rakt. :)

På hemvägen ramlade jag in i en mataffär, tänkte laga mat tills killarna kommer hem. Sen köpte jag det nya vinet "Gosa" som reklamen ständigt visar. En till kväll med lite mys och vin alltså. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar